נילי ססלר- סטיילינג לבתים עסקים וצילומים

HOME STYLING

*שם:
*טלפון:
אימייל:
*הערה:


  • סתיו בחלונות ובביתי... (06/10/2010)

    סתיו בחלונות ובביתי...

     

     

    זה היה לפני כמה ימים. יצאתי בערב החוצה והרחתי משהו אחר באוויר-

    אותו משהו ששכנע אותי שהפעם, סוף סוף, אני אצעד עד קצה הרחוב במקום להניע את האוטו, אנשום עמוק את האוויר שהחליט לזוז קצת, ואדע שהנה, הוא מגיע. הסתיו.

     

    אז נכון שבמחוזותינו, הסתיו הוא משהו סמלי יותר מאשר עונה ממשית והעלים שנושרים עושים זאת מהר מדי ולא מתהדרים בשלל צבעים,  אבל בכל זאת, לכולנו ברור שהסתיו הוא לא רק עונה: הוא אויר, הוא אוירה, הוא השראה.

    אז, בא לנו לחבק אותו עוד קצת, להכניס אותו אלינו הביתה ולנסות למשוך את שהותו כמה שיותר...

     

    אז איך עושים סתיו בבית?

    קודם כל- צבעים. לא, לא חייבים עכשיו להיכנס לפרויקט צביעה של כל הבית. אפשר רק קיר אחד ואפשר גם להכניס את הצבע באלמנטים הקטנים- כריות נוי, שטיחון, כריות רביצה נוחות או שמיכות המונחות בנון- שלנטיות על הספה בסלון ומחכות לעטוף מישהו שמתפנק מול הטלוויזיה...

    הצבעים יכולים להיות כתומים מעושנים עם צבעי בז' או אוף- וויט. הנועזים יותר מביניכם יכולים  לשלב אדום עמוק, זהב או ירוק יער.

     

    אם אתם אוהבים את ההשראה הסתווית, תבחרו בבדי ריפוד  וטפטים המשלבים עלים, צמחייה, ותוכלו לצרף  להם דוגמאות בדים מפוספסים או משובצים.

    תמיד כדאי לשלב סוג בד בצבע אחד, לשם האיזון.

    זכרו: פרופורציות ומינונים זה שם המשחק!

     

    כשאתם חושבים סתיו, חישבו על חיבור עם האנשים שאתם אוהבים. על הדברים הקטנים שעושים את הסתיו שונה מכל עונה אחרת: לגימת סיידר חם או צפייה בעלים הנושרים לאיטם. אולי תחשבו להרחיק מעט את הרהיטים מהקירות, לקבץ את הרהיטים,  ליצור פינות ישיבה הנתחמות ע"י שטיחים (כן, אלה שאפסנתם בקיץ...).

    תצמצמו את המרחקים בין הכורסאות ותקרבו שולחנות צד קטנים.

     

    שימו לב, מותר ואפילו כדאי להיות סנטימנטליים. אחרי הכל, זהו סתיו.

    זה הזמן להוציא תמונות משפחתיות, למסגרן ולהציבן על השידה. גם מראה מעץ יכולה להוסיף חמימות. כד קרמיקה בצבע עז ובתוכו ענפים שאספתם בחוץ יהיה תוספת תפאורה מצוינת.

    משחקי חברה מעץ על שולחן הקפה יתנו סיבה טובה להתקבץ סביבו, ואם לא- לפחות יהפכו לקישוט נאה...

     

    ואם החלטתם לארח, מה יותר אסתטי וסתווי מלשים עלה צבעוני שנשר מתחת לצלחות זכוכית שקופות, לקשור סרט מוזהב לרגלה של כוס היין, ולפזר על השולחן פלחי הדרים מיובשים?!

     

    סתיו הוא רק תירוץ. בית הוא הפינה שלכם. השקט שלכם. האני שלכם. ליצור בית משמעו לשמר את הדברים שאתם אוהבים, למצוא להם את המקום הנכון ולצבוע עבורם את הרקע, כך שייראו במיטבם.

     

     

     


     
  • 24 שעות, חדר שינה חדש. (15/02/2011)

        24 שעות, חדר שינה חדש.

     

    אם גם אתם נמנים, כמוני, על אלה שאוהבים לצפות בתכניות המהפך העיצובי בטלוויזיה, תיהנו מהסיפור הבא.

     

    אם אתם לא מאלה, אבל אתם בעלים אוהבים לנשותיכם,

    ואם אתם נשים המקוות שיש לכם בעלים אוהבים לנשותיהם- חובה לקרוא...

     

    עבור מעצב, זהו הממתק הכי טעים שהוא יכול לבקש.

    בעל שרוצה להפתיע את אשתו בחדר שינה חדש לחלוטין.

     

    למה צריך לדאוג?

    ראשית, לחשאיות מוחלטת. בעלים מתים על זה- זה ממש מזכיר להם את הצבא...

    שנית- לשלח את בת הזוג לבילוי יומולדת אצל חברתה הטובה, רצוי במרחק בטוח. רצוי לפחות ל- 24 שעות. חצי יום נוסף יקנה קצת יותר רוגע ופחות היסטריה.

     

    רצוי גם לדאוג שיהיה בסביבה חבר טוב, שומר סוד, שמסוגל לפרק, לסחוב, וגם לנעוץ כמה מסמרים אם צריך. אם הוא מסוגל, בנוסף לכל התכונות המופלאות הללו, להעניק מעט תמיכה נפשית- מה טוב...

     

    את הריהוט הזמנתי מראש- מיטה לבנה בסגנון כפרי, ארון קיר גדול,  גם הוא לבן, ובצמוד לו- שידת איפור מצוידת במגירות.

    שתי שידות צד נקנו באחת מהרשתות, והחלפתי להן את הידיות כדי להתאימן לארון- ידיות בצבע ברונזה עם פורצלן.

     

    ביום חמישי בבוקר, לאחר שהגברת שולחה לעבודתה, ולאחר שפורקו הרהיטים הישנים ופונו מהחדר, הגיע איש הפרקטים.

    פרקט בצבע אלון כפרי כסה את הרצפה בפחות מ- 3 שעות. מייד לאחר מכן הודבק טפט לאחד הקירות- טפט ירקרק עם טקסטורת עלים עדינה.

     

    למחרת בבוקר, עת הגברת ממשיכה בבילוי בעיר הגדולה, הגיע הריהוט- הורכבה המיטה וארון הקיר,  הוצבו השידות במקומן, נתלו וילונות תחרה רומנטיים ונתלה מסך פלזמה שהחליף את הטלוויזיה הישנה, האימתנית והמסורבלת.

    מנורת זכוכית בסגנון וינטג' שנרכשה מראש בשוק הפשפשים נתלתה להאיר את פינת האיפור, מול מראה אליפטית.

    ספסל בלבן משויף, מרופד בכריות, המיועד לאחסון נוסף הוצב מול המיטה.

     

    בשלב זה היה צורך לשלוח את הבעל היגע והמותש לנוח מעט.

    נכנסתי לחדר, סגרתי מאחורי את הדלת. מתחתי כיסוי מיטה בהיר, פיזרתי כריות בגוונים חום, ירוק וסגלגל על המיטה.

    מדף במראה ישן , אותו שדרגתי באמצעות ווים דקורטיביים נתלה על הקיר,

    והוצבו במקומם אביזרי נוי נוספים, כמו לבבות עץ צבועים, ועציצי לבנדר בירוק וסגול.

     

    הגברת שחזרה בצהרי שישי, מופתעת לחלוטין כמובן, מאוהבת בחדר השינה החדש ועוד יותר בבעלה,  יכולה הייתה להמשיך את החופשה בחדר אותו הגדירה "מהחלומות"...

     

    אז מה היה לנו פה?

    בעל אחד אוהב, אישה אחת מופתעת, מעצבת אחת מאושרת, וחדר שינה חדש, כמו בחלומות...

     

    ולכן הנשים- לפני שאתן מראות את הכתבה לבעל ואומרות לו: "אתה רואה??!"-

     גם אתן יכולות להפתיע את הגבר שלכן בחדר עבודה חדש ומהמם...

                    


     
  • שבת בבוקר. יום יפה. (17/10/2012)

    לא. אני בהחלט לא מאלה שקמים בשבת מוקדם בבוקר לעשייה קדחתנית... שבת בהחלט נועדה למנוחה וליקיצה טבעית. אז זהו- שיש דברים בעולם שלא ניתן לעמוד בפניהם, ואפילו שבת מעוררת כיסופים לשינה לא הניאה אותי ולא הרגיעה את המוטיבציה הספונטנית שלי להקיץ בחמש וחצי בבוקר (!), להצטייד בבעל תומך (אם כי מטושטש), בזוג חברים צייתנים ומשתפי פעולה, ולהצפין לשוק הפשפשים בחיפה. מסתבר שיש יצורים שמקיצים אפילו מוקדם מזה. כשהגענו לשוק, בשש בבוקר, פגשנו בלא מעט משוגעים. לרגעים היה נדמה שהגענו לארץ אחרת, אשר מתנהלת בשעות אחרות. השוק היה בשיא הפעילות, הרוכלים נראו כאילו היו ערים כל הלילה, משאים ומתנים, מקח וממכר, וצלילי רכישות עטופות בניר עיתון בשקיות ניילון מרשרשות כבר נשמעו מכל עבר. איזה כיף. ברחוב הראשי החנויות כבר היו פתוחות, וכיאה לשוק אמיתי, המוכרים הוציאו את מרכולתם לתצוגה ברחוב. שעונים והגאי אוניה ישנים, כלי פורצלן וזכוכית, כסאות ושידות עתיקות, סכו"ם כסף מעוטר, ועוד אלפי פריטים שונים ומשונים, שהשד יודע מאיפה ומתי נלקחו ומי לעזאזל צריך אותם... אז זהו- אני... כשסיימנו לסקור את החנויות, והגברים שבינינו חשבו בטעות שמצינו, גילינו שזו רק ההתחלה. מעל הרחוב "הממוסד" מתפתל רחוב צר, ובו יושבים הרוכלים האמיתיים, אלה שפורשים מרכולתם על המדרכה, אלה שמחכים להתמקחות המסורתית... טוב, שם כבר אפשר למצוא מציאות אמיתיות. כלי אמייל ישנים, גופי תאורה, שלטים מימי המנדט ועוד ועוד. הכל במחירי רצפה. תענוג אמיתי. סביב השוק ניצבים בערבוביה בנינים ישנים ומופלאים ממש לצד מבני ציבר חדשים. חגיגה לעיניים. מסתבר שגם עזובה יכולה להיות חיננית...או שהכל בעיני המתבונן (ומתבוננת שבעיניה רכישות היא סלחנית במיוחד). עכשיו כבר הבנים החלו להראות סימנים של "אוקיי, הבנו את הרעיון". מאחר ובסה"כ הם התנהגו יפה וגם סחבו עבורנו את השקיות מבלי להתלונן יותר מדי, לקחנו אותם לארוחת בוקר של גברים בשוק עצמו- ברור: חומוס, פול, קפה שחור. היה מאוד טעים, גם לצד הנשי... שבת. עשר וחצי בבוקר. אנחנו בחזרה בבית, פוגשים בילדינו שרק עכשיו משפשפים עיניהם ומסירים קורי שינה אחרונים.
BizMakeBiz פותח ע"י